Ombyggnaden av Center Syd i Löddeköpinge inleddes 2007. Sedan var det byggkaos i två år, och svårt att hitta hyresgäster, skriver Sydsvenskan.
Dessutom har missnöjet bland de befintliga hyresgästerna varit stort.
Nu planerar Protego Real Estate en nystart för centret.
– Det finns mycket frustration över det som har hänt. Under ombyggnaden förlorade hyresgästerna många kunder. Vi måste reda ut det först innan vi kan göra en nystart, säger Maarten Vermeulen, Europachef på Protego, till Sydsvenskan.
Han är inne på att satsa på relativt billiga butiker och märken.
– Jag tror inte på dyra affärer just nu. Gina Tricot och Hennes & Mauritz går bra för att de är relativt billiga. Jag tror på billigare affärer.
Konkurrensen med Burlöv och Väla ska Center Syd möta genom unika affärer. Ett exempel är tyska skoaffären Deichmann som nyligen har öppnat på centret.
– De säljer väldigt bra. Det är det vi ska ha: märken som inte finns någon annanstans, säger Maarten Vermeulen. När de är klara med en marknadsföringsstrategi gäller det att hitta nya hyresgäster till de tomma lokalerna. Ägarna har gjort en marknadsundersökning som visar att folk vill ha en presentbutik, en blomsteraffär och en optiker på Center Syd.
Fakta/Center Syd
# Ägs av Nordic Retail Fund, som sköts av företaget Protego Real Estate Investors.
# Avkastningen i fonden går till holländska och engelska försäkrings- och pensionsbolag.
# Fastigheten förvaltas av EFM Sverige som är ett dotterbolag till Boultbee.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.