- Affären och investeringen är en tydlig markering att Svenljunga och Sverige är Blåkläders bas i idag och i framtiden. Det är härifrån vi ska produktutveckla och optimera våra flöden och vår logistik. Vi har många skäl att ha en stark tro på framtiden, säger Jan Wallberg, vd på Blåkläder.
Fastighetsförvärvet innebär att Blåkläder nästan fördubblar sina kontors- och lagerutrymmen i Svenljunga till cirka 20 000 kvadratmeter.
Blåkläder, som startade 1959 och som beräknas omsätta 450 miljoner kronor 2010, producerar årligen över två miljoner plagg i egna fabriker i Sri Lanka och Vietnam. Alla plagg för den europeiska marknaden distribueras via centrallagret i Svenljunga oavsett om slutdestinationen är Finland, Sverige, Tyskland eller något annat av de 13 länder där Blåkläder har egna dotterbolag.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.