I hård konkurens med Brista City, NK Stockholm, Forum Nacka och Vällingby city stod SKHLM som vinnare med motiveringen:
\″Efter förvandlingen till SKHLM tillhör köpcentrumet i Skärholmen de shoppinganläggningar i hela Storstockholm som får absolut mest beröm av sina gäster. Och det som SKHLM-besökarna är mest nöjda med är urvalet av butiker det som är viktigare än allt annat när konsumenterna väljer var de ska handla.\″
Vinnaren utses genom att allmänheten först nominerar sina favoriter och därefter utser en jury den slutgiltiga vinnaren. Årets jury bestod av David Jansson, ekonomie doktor och analytiker i Market, Micael Dahlén, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm och krönikör i Market, Yvonne Ingman, vice vd Svensk Handel, Henrik Vestin, analytiker vid Handelns utredningsinstitut, Katharina Norborg, GFK Sverige och Frida Berglund, krönikör i Market, trendspanare som driver Sveriges största inredningsblogg och projektledare i reklambranschen.
- Vi är självklart mycket stolta över denna titel, speciellt eftersom det är våra besökare som nominerat oss. Sedan ombyggnationen förra året har vi jobbat mycket med att få våra besökare involverade i utvecklingen av centrumet och anpassat utbudet efter dem. Nu ser vi att detta gett resultat. Säger Jessica Fredriksson Group Marketing Manager för Skärholmen Centrum. Hon fortsätter:
- Titeln Årets Köpcentrum ger oss en extra motivation att fortsätta att utveckla SKHLM och ligga i framkant.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.