Unisport är Europas ledande e-handelsplattform inom fotboll och erbjuder ett unikt premiumsortiment till spelare, supporters, målvakter, tränare och domare. Unisport är även partner till flera Nordiska fotbollförbund samt storklubbar som Liverpool och FC Köpenhamn. Flaggskeppsbutiken i Sergelhusen blir den första i Sverige och den tredje inom fysisk handel.
Vasakronan har under flera års tid arbetat intensivt för att utveckla Sergelhusen och det är en historisk förändring av stadsbilden som pågår. I takt med att kvarteret färdigställs börjar också aktörer både på kontorssidan och i gatuplan komma på plats. Bland andra har Jaqueline’s, Spesso, Tetto och CHiÔi öppnat på Malmskillnadsgatan och under hösten öppnar Proseccobaren och Scandwich. I Sergel-paviljongen bredvid Soltrappan öppnar inom kort Stureplansgruppen restaurang Röda Huset med entré från Sveavägen och Malmskillnadsgatan och längs Hamngatan hittar man Pressbyrån, Under Armour och Helly Hansen. Längs Sveavägen har Cykloteket en butik och nu får man sällskap av Unisport.
– Vår ambition med Sergelhusen har varit att skapa en attraktiv, trygg och levande stadsmiljö som attraherar en bred målgrupp i staden. Det är någonting vi nu levererar på. Med etableringen av Unisport så får även fotbollsälskare i staden tillgång till något helt unikt, säger Ronald Bäckrud, regionchef Stockholm.
Utöver flaggskeppsbutiker i Paris och Köpenhamn så har Unisport lokal närvaro online i åtta europeiska länder samt ytterligare en fysisk etablering på gång i Oslo.
Presenteras av Pattern Geographic
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.