Nyligen har även två helt nya koncept slagit upp sina dörrar; Jumpers som erbjuder mode för killar och tjejer samt Slapdash, ett nytt koncept med färska juicer, frozen yoghurt och surdegstoast. Under november stärkte Caroli ytterligare sitt utbud då Bianchi Café & Cycles, G-Star Raw, Önska och Textilbruket öppnade.
I och med tecknandet av kontrakt med Scorett/Håkanssons står nu nya kvarteret Caroli färdigt, drygt 50 butiker och restauranger samt 550 parkeringsplatser inryms i det helt ombyggda handelskvarteret som tidigare inrymde Caroli City.
Den omfattande ombyggnationen, som innefattar såväl interiör som omgivande kvartersmiljö, har tagit fyra år och kostat närmare 400 miljoner kronor. I och med att den sista etappen öppnades i slutet av augusti har besöksfrekvensen ökat med mer än 40 procent.
- Vi har lyckats med vår vision, att etablera en ny mötesplats i Malmö och uppnått den mix av mode och mataktörer som krävs för att flytta en del av staden. Ett starkt skobutikskoncept, som Scorett/Håkanssons, var en viktig pusselbit för att möta våra kunders önskemål, säger Profis vice vd Thomas Sipos.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.