Rekryteringen är ett led i satsningen att utveckla en ny gemensam nordisk strategi som ska stödja en vidare expansion för företaget.
Som ett av de första arkitektföretagen väljer Link arkitektur att gå ut och externt rekrytera och tillsätta en person som enbart kommer att arbeta med affärsutveckling på koncernnivå. Link arkitektur är redan idag ett av Nordens största arkitekturföretag men ambitionen är att växa ytterligare.
John Lydholm får rollen att leda arbetet för att utveckla en koncernövergripande strategi som ska tydliggöra Link arkitekturs erbjudande och stärka företagets profil och varumärke. Ambitionen är att företaget inom två, tre år ska ha tagit ytterligare marknadsandelar och stärkt sin position i toppen på den nordiska arkitektmarknaden.
– Att ha personer dedikerade för affärsutveckling är inte så vanligt i arkitektföretag men en självklarhet i de flesta andra typer av företag och organisationer i industri- och byggsektorn. Vi är experter på arkitektur men när det gäller strategi- och marknadsfrågor behöver vi komplettera vår kompetens. Det är här John kommer in i bilden. Han har precis den typ av erfarenhet som vi efterfrågar. Vi är väldigt glada att vi lyckats rekrytera honom, säger Siri Legernes, koncernchef på Link arkitektur.
John Lydholm är ekonom i botten och har under sin karriär arbetat med marknads- och verksamhetsutveckling i ledande positioner i ett antal större företag. Han har bland annat varit europeisk marknadschef på Swedish Match och vd för textil- och designföretaget Linum. Senast kommer han från arkitektföretaget Strategisk Arkitektur där han varit vd de senaste fyra åren och under ett expansivt skede drivit tillväxt- och förändringsarbeten.
– Det här blir en väldigt rolig uppgift. Eftersom min roll är helt ny har jag en möjlighet att tillsammans med koncernens ledningsgrupp själv vara med och utforma både roll och strategi. Det finns en stor potential att utveckla och samordna det nordiska arbetet och en av mina nyckeluppgifter blir att tydligöra vad det är vi erbjuder våra kunder. Målet måste vara att kunden ska kunna komma till oss och känna sig helt trygg med sin investering. Lyckas vi med det kommer tillväxten på marknaden naturligt därefter, berättar John Lydholm, ny affärsutvecklingschef i Link-koncernen.
Presenteras av CDVI
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Ekonomi/Finansiering Fondförvaltaren Peter Norhammar tipsar om tre fastighetsaktier att ge bort i julklapp, där bland annat en storspelare inom logistik borde finnas med på önskelistan. Dessutom blickar han tillbaka på det volatila året och spanar om förväntningarna på fastighetsbörsen under 2025.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.