– Millenium-generationen tar sig inte till ett köpcentrum endast för att handla varor och tjänster. De vill även få en shoppingupplevelse. Sayso har hämtat inspiration från Berlin, Tokyo och London. Våra salonger skall vara med och bidra till att lyfta de köpcentrum där vi etablerar oss och attrahera yngre kundgrupper, berättar Christinah Nicolaisen, vd för Raise Gruppen.
Raise Gruppen äger redan Sveriges största frisörkedja, Nikita, med 37 salonger över hela landet. Sedan 2011 har omsättningen tredubblats och uppgick 2016 till NOK 155 miljoner. Företaget har med Sayso ytterligare expansionsplaner i Sverige och frisörkedjan söker nu lokaler.
– Vi skall hitta de bästa etableringsplatserna för våra salonger, där största möjliga antal människor finns. Många köpcentrum och knutpunkter kämpar med att attrahera den yngre kundmålgruppen. Denna målgrupp ställer stora krav och är alltid på jakt efter upplevelser. SAYSO-konceptet är därför perfekt, säger Nicolaisen, och fortsätter:
– Sayso särskiljer sig lite från andra frisörsalonger. De yngre kunderna vill bli överraskade och entusiasmerade. Totalupplevelsen är för dem lika viktig som ett bra inköp. Inspiration till inredningen i Sayso-salongerna har hämtats från den kreativitet vi ser i Berlin, London och Tokyo. Vi har exempelvis inrett med gröna växter som bildar ett grönt innertak för att ge kunderna en egen härlig upplevelse vid hårtvätten, säger Nicolaisen.
Raise Gruppens vd har stora ambitioner för den nya frisörkedjan. Målsättningen är att etablera Sayso i hela Sverige, såsom gruppen har gjort med Nikita-salongerna.
– Inom Raise Gruppen arbetar vi efter en målkarta. Vi vill hela tiden växa och utvecklas. Och vår etablering i Sverige är en väldigt viktig del i detta. Vi har inte definierat exakta mål för hur vi skall växa och hur snabbt, men det vi vet är att det finns dubbelt så mycket hår i Sverige jämfört med Norge. Öppningen av den första Sayso-salongen i Sverige i köpcentret Mall of Scandinavia är den perfekta starten på vår fortsatta resa, säger Nicolaisen.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.