SBC förvaltar idag drygt 4 600 bostadsrättsföreningar i Sverige. För att ytterligare förstärka servicen inom området “Energi och miljö" lanserar SBC nu sin nya tjänst “Energikollen", där Mestro står för leverans av insamling, visualisering och rapportering av högkvalitativ energi- och hållbarhetsdata. Syftet är att stötta bostadsrättsföreningar med datadrivna insikter och energirådgivning av SBCs experter inom området, och på så sätt hjälpa dem att bli ännu grönare, men också lönsammare inför vintern.
– Partnerskapet med SBC kommer bli oerhört givande för Mestro, då vi får möjlighet att erbjuda våra tjänster till ännu fler, säger Kristin Berg, vd på Mestro.
– Bostadsrättsföreningar är en ny målgrupp för oss och målet är bland annat att hjälpa bostadsrättsföreningarna att minska sina utsläpp och sina kostnader inför vintern, vilken ser ut att bli lika dyr som den förra, fortsätter hon.
Tjänsten “Energikollen" är ett årligt abonnemang som inkluderar datainsamling, rapporter på den insamlade energi- och hållbarhetsdatan för bostadsrättsföreningen samt rådgivning av SBCs energiexperter. SBC kommer att vara den säljande parten av tjänsten och använda sig Mestros plattform Mestro Portal för att få en översikt av bostadsrättsföreningens energianvändning. I paketet levererar också Mestro en automatiskt genererad PDF kallad Mestro PM, som blir ett tydligt kvitto på det aktiva energiarbetet.
– Med Energikollen som grund kan jag som energiexpert guida brf:er hur de ska sätta sina mål och ta fram åtgärdsförslag som både sänker energikostnader, minskar klimatpåverkan och ger ett gott inomhusklimat, säger Samer Ilhamoi, energispecialist på SBC.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.