Omprofileringsarbetet har redan startat och innebär att Norrvidden nu blir än kraftfullare när innehållet utökas med den starka verksamheten i Östersund.
- Vi vill bygga starka varumärken och då är det inte rationellt att inom samma koncern och geografi ha två bolag med likartad verksamhet men med olika namn. Norrvidden är ett etablerat varumärke i hela Norrland utom Jämtland. Därför är det logiskt och kostnadseffektivt att hela det norrländska fastighetsbeståndet samlas under ett namn - Norrvidden. I Kristianstad kommer dock verksamheten att fortsätta under Fabös varumärke. Verksamhetsmässigt är de båda bolagen redan integrerade, säger Peter Andersson.
Norrvidden kommer efter namnbytet i Östersund att ha cirka 850 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. Ungefär 730 000 kvadratmeter utgör kommersiella lokaler (kontor, butiker, lager- och fabrikslokaler) och cirka 120 000 kvadratmeter bostäder. Norrvidden har fastigheter i Gävle, Sundsvall, Härnösand, Östersund, Umeå och Luleå. Huvudkontoret ligger sedan tidigare i Sundsvall.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.