– Konceptbutiken ska ge kunden en varumärkesupplevelse samtidigt som vi får möjlighet att lära oss mer om kundernas behov, testa nya butikskoncept samt utbilda fack- och detaljhandlare.
– Konceptbutiken ger oss möjlighet att komma i direktkontakt med våra slutkunder och prova nya butikskoncept, så vi kan bli en ännu bättre affärspartner till våra återförsäljare, säger Kai Wärn, vd och koncernchef för Husqvarna Group.
I konceptbutiken kommer kunderna att kunna utforska och köpa ett brett sortiment av produkter och lösningar från Husqvarna och Gardena.
– Vi vill också att butiken ska bli ett mötes- och kompetenscenter för återförsäljare och deras personal, då vi ska erbjuda möten, produktträning och butiksutveckling. Förhoppningsvis blir konceptbutiken en naturlig mötesplats när distributörsnätverket vill lära sig mer om våra produkter, säger Pavel Hajman, president för divisionen Husqvarna.
Sofia Axelsson, SVP Global Brands & Marketing:
– Våra kunders köpbeteenden förändras i allt snabbare takt och vi behöver kontinuerligt optimera våra butikskoncept för att möta våra kunders behov. I konceptbutiken kan vi testa nya marknadsförings- och butikskoncept innan dessa lanseras till våra återförsäljare.
Husqvarna Group har ett globalt nätverk med närmare 25 000 återförsäljare.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Transaktioner Under onsdagen meddelade Titania att de efter långa förhandlingar kommit till ett avtal med Klövern om ett framtida förvärv. 416 bostäder i en lagakraftvunnen detaljplanerad vid Huddinge station. Vd Einar Janson berättar om deras ambitioner för 2025 och förutsättningarna för ytterligare förvärv.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.