H&M Home lanserades i februari 2009 och säljs på utvalda marknader genom distanshandel, katalog samt i utvalda H&M-butiker. De fem svenska butiker som idag erbjuder inredningskonceptet är H&M på Drottninggatan 56 i Stockholm, Kungens Kurva i Stockholm, Hornstull i centrala Stockholm samt på H&M i Norrköping city och i Tanum Shoppingcenter.
I vår öppnar de första butikerna i södra Sverige - på Gustav Adolfs Torg i Malmö och i Center Syd i Löddeköpinge. För att möjliggöra tillägget av sortimentet växer butikerna med 250 respektive 600 kvadratmeter.
H&M Home innehåller textilier för hemmets alla rum samt hårda produkter som ljusstakar, vaser och tallrikar. Inredningskonceptet följer H&M:s affärsidé med mode och kvalitet till bästa pris.
Butiken i Center Syd i Löddeköpinge får dessutom modekonceptet Divided, ett sortiment som speglar en ung stil och de senaste trenderna.
- Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder i Löddeköpinge och Malmö ett ännu större utbud av mode för hela familjen och hemmet. Det känns jättespännande att fortsätta växa med H&M Home och att vi under våren 2015 kan addera sortimentet på två orter i södra Sverige. H&M Home förenar inredning och mode med ett brett och varierat sortiment av textilier och inredningsdetaljer till hemmet, säger Martino Pessina, landschef på H&M Sverige.
Karriär Efter 19 år i Veidekke och senare det som blev Nordr så har Mårten Othérus haft titlarna regionchef, affärsutvecklingschef och investeringschef. Nu kan han sätta verkställande direktör på meritlistan. Han berättar om hur han vill ta sig an bolagets utveckling framåt.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.