Samarbetet avser kommunikation för att stärka Fastigos varumärke och bilda opinion kring fastighetsbranschens utveckling.
– Westander står för ett stort samhällsengagemang och hög kvalitet. Genom samarbetet vill vi att fler ska få upp ögonen för fastighetsbranschens roll i samhället och hur vi kan bidra till ökad jämställdhet, integration och mångfald, säger Anette Nordenfelt, kommunikationschef på Fastigo.
Fastigo är fastighetsbranschens största arbetsgivarorganisation, med cirka 1 100 medlemsföretag som tillsammans har fler än 20 000 anställda. Fastigo ger stöd och råd i personalfrågor och ledarskap och vill verka för en attraktiv fastighetsbransch.
– Fastigo är en nytänkande arbetsgivarorganisation som vill driva frågor om en hållbar utveckling för branschens arbetsgivare. Det känns enormt spännande att få vara med och vidareutveckla organisationens kommunikation, säger Sofie Ek, kundansvarig pr-konsult på Westander.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Sofie Ek och Hanna Berheim. Byrån har 32 anställda och hade under 2015 en byråintäkt på 35,4 miljoner kronor. Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Fem av de senaste sju åren har Westander blivit utsedd till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.
Handel Den hajpade amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Sverige i höst – och det gör den med hjälp av en svensk tandläkare. Noel Abdayem är serieentreprenören som står bakom NCPA Capital som har fått masterfranchise-rättigheterna för hamburgerkedjan – målet är minst 20 restauranger på fem år varav hälften i Sverige. För Fastighetssverige berättar han om varför han ger sig in i restaurangbranschen, hans långa kärlek till den amerikanska kedjan och risken han tar i att etablera ännu en hamburgerkedja på en redan överhettad marknad.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.