Birsta Husbilar har ensam agentur för de tyska märkena Carado och Eriba, vilket innebär att kunderna finns över hela Sverige. Sundsvall med närområde är dock naturligtvis huvudmarknaden.
– En verksamhet som Birsta Husbil kräver stora ytor för att kunna visa sitt sortiment samtidigt som det är viktigt med god exponering mot förbipasserande. Dessa förutsättningar finns oftast i utkanten av centrum och tack vare vår stora bredd på lokaler kunde vi erbjuda en lösning som passade mycket bra, menar Bo Tjälldén marknadsområdeschef på Diös Västernorrland.
Företaget tillhandahåller förutom nybilsförsäljning även en begagnatmarknad för både husbilar och husvagnar, en tillbehörsbutik samt en verkstadsdel.
– Efterfrågan på husbilar har ökat markant under senare år och 2011 var ett rekordår för branschen. Svenskarna satsar mycket pengar på semestern och vi ser en fortsatt god efterfrågan framöver. Därför törs vi göra den här satsningen, säger Magnus Jonsson, en av ägarna till Birsta Husbil.
Bostäder I veckan kom Produktivitetskommissionen med sitt delbetänkande, med Kristina Alvendals rapport som bilaga. Fastighetssverige tog ett snack med Alvendal om hennes tankar kring rapporten, delbetänkandet och vägen framåt för svenskt bostadsbyggande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.