– Troligen har våra två framtida medarbetare redan bra tjänster och letar inte aktivt efter nytt jobb. Vi vill därför väcka deras uppmärksamhet genom Sveriges hållbaraste rekryteringskampanj. Genom att sprida budskapet på hållbara ytor i Göteborg hoppas vi nå människor som lever hållbart på riktigt. Det tror vi är en viktig förutsättning om man ska jobba med att utveckla en hållbar stad, säger Lena Andersson, vd för Älvstranden Utveckling.
På ställen som second handbutiker, ekologiska bagerier och hållbara restauranger sprider Älvstranden Utveckling information om sin rekrytering. Självklart är annonserna miljövänliga och tryckta på bland annat second hand-plagg, ekologiska grönsaker och återanvända möbler.
Rekryteringen är strategiskt viktig för Älvstranden Utveckling som arbetar med att utveckla centrala delar av Göteborg till en hållbar och attraktiv stad. Dels söker man en hållbarhetschef som är visionär, strateg och expert i en och samma person. Och dels en stadsutvecklingschef vars viktigaste uppgift blir att vara vd:s högra hand i stadsutvecklingsfrågor och ha fokus på att projektleda, driva och stödja stadens gemensamma Älvstaden-organisation och bolagets huvudprocess: Att utveckla hållbar Älvstad. Tillsammans kommer de två framtida kollegorna att utgöra Älvstrandens ledande och strategiska team för Hållbar stadsutveckling och målet är att vara nationellt ledande på detta område 2024.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.