Syftet är att stärka servicen till befintliga kunder i området, samtidigt som det gör Stavdal tillgängliga för andra aktörer i Uppsala.
– Vi lägger stor vikt vid att utveckla våra kundsamarbeten och värdesätter den personliga kontakten högt, säger AnnaLena Norlander, distriktschef Stockholm.
Stavdal har flera befintliga kunder med verksamhet i Uppsala men har hittills utfört leveranserna dit från Stockholm. Det har dock funnits ett behov av att komma närmare kunderna, och det är också något som har efterfrågats. Det nya hyrcentret gör det lättare för Stavdal att leverera snabbt och ge kunderna rådgivning på plats.
– Vi blir mer tillgängliga vilket ger en ännu högre servicegrad. Vi kan vara mer flexibla och den geografiska närheten gör oss mer anpassningsbara, säger AnnaLena Norlander.
Att leveranserna blir kortare innebär också fördelar för miljön, då både leveranssträckor samt resor till och från kunder kortas.
Hyrcentret i Uppsala är Stavdals 18:e i hela landet och det femte i Stockholmsregionen. Innan öppningen om drygt två månader ska lokalen inredas och anpassas för verksamheten.
Bolag Fastighetsbolaget Neobo fortsätter minska sina vakanser och öka sin uthyrningsgrad. Däremot redovisar bolaget ett betydligt lägre förvaltningsresultat under första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Bolagets vd, Ylva Sarby Westman, säger till Fastighetssverige: – Vi måste arbeta med alla rader i resultaträkningen om vi ska lyckas.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.