Image

JM letar ungdomar på Facebook

BOLAG Till sin hjälp att planera och sälja mindre lägenheter på Dockan i Malmö använder sig nu JM av fan-sidor på Facebook.
Publicerad den 4 September 2009

- Nu planerar vi att bygga mindre, och därmed billigare, lägenheter på Dockan, säger Sara Mac Donald, projektledare på JM.

- Tidigare har vi exempelvis inte kunnat erbjuda ettor eller mindre tvåor. Vår nya satsning kommer att locka en ny målgrupp till Dockan.

Fan-sidan "Nytänk på Dockan" har redan lockat ett drygt hundratal personer. Syftet är att inte bara informera om projektet utan också använda Facebookgruppen som en viktig källa för feedback, input och idéer.

- Att starta en fan-sida på Facebook ger oss nya möjligheter att hitta våra intressenter och hålla dem uppdaterade, avslutar Sara Mac Donald. Det här är nytänkande i byggbranschen. Få har utnyttjat möjligheterna med nätet på detta sätt tidigare.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Visar att vi menar allvar med vår satsning i Finland"

Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige