Bolagen driver i dag tre magasin, två nyhetssajter, två digitala marknadsplatser och arrangerar årligen närmare 30 seminarier.
- Detta är egentligen ett resultat av många års samtal. Vi har länge tänkt att ett gemensamt starkt bolag är bättre för såväl kunder, personal, läsare och ägare. Äntligen kom vi på hur vi skulle göra. Tillsammans ska vi etablera det obestridda navet för marknadsföring och mötesplatser på fastighetsmarknaden, säger vd och huvudägare i Estate Media Trond Valle.
– Vi har mycket ogjort. Vi står mycket starkare som ett hus. Produkterna blir bättre, nyhetstäckningen blir djupare och kompetensen blir bredare, säger Morten Olaisen, vd och huvudägare i Næringseiendom.
Bostäder I veckan kom Produktivitetskommissionen med sitt delbetänkande, med Kristina Alvendals rapport som bilaga. Fastighetssverige tog ett snack med Alvendal om hennes tankar kring rapporten, delbetänkandet och vägen framåt för svenskt bostadsbyggande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.