– Med det nya konceptet fortsätter vi att satsa stort på mat och dryck. Vi är oerhört glada över att få arbeta med ett så inspirerande och framgångsrikt gäng som grundarna bakom Tjoget. Positano kommer att bli en mötesplats och ett vattenhål för NK:s kunder där man kan njuta av mat och dryck samt få uppleva en del av Italien inne på NK, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.
Nordiska Kompaniet grundades 1902 och är ett av Sveriges starkaste varumärken. NK-varuhuset i Stockholm invigdes 1915 och Hufvudstaden har ägt fastigheten och varumärket Nordiska Kompaniet sedan 1998.
Lista Sommaren härjar för fullt och många strömmar till Sveriges semesterorter. Fastighetssverige har såklart gjort ett nedslag på några av de största semesterorterna – här får du svaret på vilka som är de fem största fastighetsägarna där du är!
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.