Image

Struktur lanserar gemensam varumärkesidentitet

Bolag Struktur lanserar en gemensam varumärkesidentitet för sina kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Publicerad den 20 Januari 2012
Elin Wickström. Bild: Struktur. Bild: Struktur
Elin Wickström. Bild: Struktur. Magnus Melberg. Foto: Per Ranung. Bild: Per Ranung
Magnus Melberg. Foto: Per Ranung.

Den nya identiteten som arbetats fram under våren 2011 har successivt lanserats genom en ny hemsida under hösten 2011 som sedan vidareutvecklats och landat i en ny logotype, en ny tonalitet och en helt ny grafisk profil.
– En nyckelfråga för oss har varit att kunna bidra till att beskriva en komplex bransch och tjänst på ett enkelt sätt. Det enkla är ju ofta det svåra. Struktur verkar i en bransch som för många fortfarande är relativt okänd. Som ledande aktör vill vi ta vårt ansvar för att sätta branschen på kartan. Genom vår nya grafiska profil och enkla samt tydliga tonalitet hoppas vi kunna bidra till en ökad kännedom hos de företag som vill utveckla sin arbetsplats för att attrahera rätt medarbetare och kunder säger Magnus Melberg, vd på Struktur.

- Den nya varumärkesidentiteten är sober men samtidigt lekfull. Logotypen står för helhet, förtroende och omsorg om detaljer, något som manifesteras i punkten av ordbilden. Vi har trots allt ett namn som förpliktigar, säger Strukturs marknadschef Elin Wickström.

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige