Kampanjen bygger på lokala aktiviteter där företagen samarbetar med hyresgästerna för att spara energi. Sabo stöttar med filmer, webbplats och ett unikt energisparspel.
- Med glimten i ögat ger kampanjen smarta tips som gör att vi alla kan minska energiförbrukningen utan att ändra livsstil allt för mycket. Vi är många, vi är motiverade och därför kommer vi att lyckas, säger Nina Rådström Oldertz, kommunikationschef på Sabo.
83 allmännyttiga kommunala bostadsföretag från Kirunabostäder i norr till Trelleborgshem i söder har hittills anmält sig till kampanjen. Tillsammans äger och förvaltar de nära 400 000 bostäder.
- Våra medlemsföretag är redan idag ledande när det gäller energieffektivisering men det finns en vilja att bli ännu bättre. Det naturliga steget är därför att involvera hyresgästerna. Jag är övertygad om att bostadsbolagen tillsammans med sina hyresgäster kan göra stor skillnad för miljön, säger Nina Rådström Oldertz.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.