– Det här omsättningsrekordet är extra roligt eftersom vi jämför med 2009. Då tillkom i ett slag många butiker i den nya butiksdelen, vilket givetvis drev upp omsättningen. Att vi nu slår 2009 års försäljning visar att göteborgarna inte bara var nyfikna på allt nytt i samband premiären, utan tagit nya Frölunda Torg till sitt hjärta och fortsatt komma hit för att handla, säger David Schongin, centrumchef på Frölunda Torg.
Antalet butiker har fortsatt öka under 2010 i takt med att den nyaste delen av köpcentrumet integrerats med den ursprungliga. Nu finns 160 butiker på
Frölunda Torg och under våren tillkommer ett 30-tal när ytterligare en ny butiksdel invigs i södra delen av köpcentrumet. I slutet av 2011, när nya och gamla butiksdelar smälts samman helt, består Frölunda Torg av runt 200 butiker.
Ett mål med förnyelsen var att på allvar utmana cityhandeln med varierad och inspirerande shopping. Redan tidigare var Frölunda Torg stort inom framförallt mode och har nu blivit ännu större med såväl fler specialbutiker som stora kedjor.
– Men den kanske viktigaste förändringen, som fått kunderna att välja Frölunda Torg istället för butikerna i centrum, är alla nya butiker inom andra områden än mode. Plus förstås den förnyade miljön med sin blandning av små shoppinggator och stora öppna torgytor, som helt enkelt gör det trivsamt att strosa runt här, fortsätter David Schongin.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.