- Mio ser en fortsatt positiv utveckling för samtliga butiker i Stockholmsregionen. Heron City är attraktivt och Mio-butiken där lockar allt fler kunder, säger Björn Lindblad, vd för Mio.
Heron City satte under 2013 besöksrekord med 7,3 miljoner besökare, en uppgång med elva procent sedan 2012 och med 24 procent sedan Niam köpte Heron City 2011.
- Heron City växer kraftigt. Under 2013 uppgick omsättningen till en miljard kronor vilket gör Heron City till en av de starkaste destinationerna inom inredning, hemelektronik, sport och fritid i Stockholmsregionen. Detta stärks ytterligare av att Mio, som också är uner stark tillväxt, ger oss ett förnyat och långsiktigt förtroende, säger Klas Modin, centrumchef på Heron City.
Heron City i Kungens Kurva, Stockholm, omfattar 48 700 kvadratmeter. Newsec förvaltar Heron City för Niams räkning.
Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.