Gallerian ska öppnas upp och moderniseras för att stärka Femmans position i Göteborg samt stärka köpcentrumet som handels- och mötesplats.
Femman slog upp sina portar år 1972 och har i dag ett 60-tal butiker, caféer och restauranger på en yta av 15 500 kvadratmeter. Upprustningen kommer att ge en bättre upplevelse för de 11,5 miljoner årliga besökarna. Det bidrar också till att gallerian blir mer attraktiv för nya etableringar och lockar nya besökare. Upprustningen kommer pågå under åren 2015 till 2017 och har inletts med det övre planet vilket beräknas vara färdigställt i början av 2016.
– Vi vill skapa den bästa upplevelsen för våra besökare och vara en självklar mötesplats för göteborgarna. Femman ska öppnas upp, ges mer rymd och vara mer inbjudande både från utsidan och insidan. Miljön skall bli ny och fräsch med fokus på bra mode, café och restaurang. Samtidigt kommer vi att ge Femman en tydlig visuell och konceptuell identitet ", säger Daniel Massot, chef för affärsområde Göteborg på Hufvudstaden.
Redan i dag kan vi presentera följande nya butiker som kommer öppna på övre planet i Femman: Rituals som erbjuder produkter för kropps- och ansiktsvård, kläder, doftljus, parfym, makeup och te. Odd Molly, ett älskat varumärke med mode för kvinnor och textiler till hemmet. Restaurangutbudet i Femman kommer dessutom att förstärkas av Naked Juicebar, ett grab & go koncept som erbjuder färska juicer, krämiga smoothies, hälsosamma luncher och naturliga snacks.
Flera av våra befintliga hyresgäster har också valt att göra en nysatsning i Femman, däribland Gina Tricot som redan har slagit upp portarna till sin nya butik. Även JC och Saint Tropez kommer att bygga helt nya butiker.
– Vi rustar upp hela gallerian för att Femman fortsatt ska vara en attraktiv handelsplats i Göteborgs bästa affärsläge, Nordstan. Vi vill bidra till att lyfta Göteborg och öka dess konkurrenskraft., avslutar Daniel Massot.
Nordstan är i dag en plats i Göteborg där både kontorsverksamhet och shopping finns under samma tak i direkt anslutning till Göteborgs bästa knutpunkter för kollektivtrafik och parkering.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av Quandify
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.