Image
Anna Andersson.
Anna Andersson. Bild: Forsen

Forsen skötte projektledningen när Kungälv tog fram sitt platsvarumärke

Bolag Under ett år har Kungälv arbetat fram ett tydligare platsvarumärke för att främja besöksnäring, inflyttning och näringsliv. Bland annat har man tittat på hur omvärlden uppfattar Kungälv och hur medborgarna uppfattar sig själva. Arbetet har skett under ledning av Forsen.
Publicerad den 19 Augusti 2019

– Alla platser har ett varumärke. Man kan säga att varumärket är summan av alla känslor och uppfattningar kring platsen. Det nya platsvarumärket som lanserades innan sommaren blir en ledstjärna och verktyg när man fortsätter att utveckla och kommunicera kring Kungälv, säger Anna Andersson, projektledare från Forsen.

Bakom satsningen står den lokala näringslivsorganisationen Kungälv Marstrand Näringsliv, lokala fastighetsägare, Fastighetsägarna GFR, Kungälvsbostäder, Bokab, Kungälv Energi och Kungälvs kommun.

– Vi är mycket nöjda med Annas insats som projektledare. Hon är målinriktad och får olika grupper att samverka och enas vilket varit en förutsättning i arbetet som utförts. Utan samverkan och en väl planerad kommunikation så hade vi aldrig stått där vi är idag, säger Roger Boström, ordförande i Kungälv Marstrand Näringsliv som varit projektägare.

Anna Andersson är projektledare med kommunikationsbakgrund och stationerad i Göteborg. Det senaste året har hon bland annat ansvarat för framtagandet av just platsvarumärket men hon har också varit projektledare för Kungälvs satsning mot Årets Stadskärna.

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige