Fastighetsbarometern är branschens Nöjd Kund-undersökning, som genomförs av CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna Sverige. Hufvudstaden uppnådde ett resultat om 84 (+6) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen var oförändrat 73.
Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, felanmälan och image. I år hade Hufvudstaden högst värde på läge, service, felanmälan, lokalen och inomhusklimatet.
- Vi gläds åt resultatet som är ett bevis på att vi jobbar rätt. Särskilt stolta är vi över det höga betyget på vår service. Det känns extra bra eftersom vårt företag firar 100 år nästa år och alltid har månat om att ge våra kunder bästa service, säger Ivo Stopner, vd för Hufvudstaden.
Service och kundbemötande är viktiga fundament i bolagets affärsidé. Hufvudstaden arbetar kontinuerligt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att hjälpa våra kunder att bli än mer framgångsrika i våra fastigheter.
- För Hufvudstaden är kvalitet och långsiktiga kundrelationer några av våra viktigaste grundstenar. Undersökningen är viktig för att vi ska kunna utvecklas och bli en ännu bättre hyresvärd som stödjer våra kunders verksamhet, säger Ivo Stopner, vd för Hufvudstaden.
På andra plats placerade sig fjolårets vinnare Norrporten med ett NKI på 82, följt av Humlegården på tredje plats med ett NKI på 79.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.