Många fastighetsaktörer har stora och unika mängder värdefull information om fastighetsmarknaden. Det kan handla om insikter kring hyresgäster, hyror, lokalnyttjande, transaktionsinformation med mera.
Nya Datscha Insight innebär ett enklare och effektivare sätt att kapitalisera på sina insikter om fastighetsmarknaden då användarna enkelt kan ladda upp, visualisera data och insikter med andra användare – samtidigt som det alltid är användaren som avgör hur och vilka uppgifter som ska visualiseras och med vilka kollegor.
- Datscha Insight kommer att hjälpa våra kunder att dra nytta av den digitala utvecklingen och bidra till ökad konkurrensfördel för kunskapsintensiva fastighetsaktörer. Kunder kan nu enkelt visa upp och marknadsföra referenser och nyckeltal samt effektivisera internt kunskapsutbyte – och i vissa fall även externt. Det är enkelt att komma igång och användaren har fullt ägande och full kontroll till all information de laddar upp, säger Jacob Philipson, vd för Datscha.
Daniel Gorosch, vd för JLL Sverige säger:
- Som en ledande rådgivningsaktör på fastighetsmarknaden har vi stora mängder information och insikter om fastighetsmarknaden och vi ser med tillförsikt hur en digitalisering av våra kunskaper kan gynna både oss och våra kunder, Vi har följt utvecklingen av Datscha Insight och ser fram emot att nu få använda det i praktiken.
Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.