Mood Stockholm firar fem år som handelsplats. I mars 2017 kommer 20 miljoner ha besökt Mood Stockholm som fortsätter att växa och expandera. Genom en terrassering med nya restauranger i byggnaden på andra sidan Regeringsgatan förlängs möjligheten till möten längs Jakobsbergsgatan.
– Vi ville skapa en plats där människor vill vara. Satsningen har slagit väl ut och Mood Stockholm har sedan öppningen i mars 2012 kommit att bli en av Stockholms naturliga träffpunkter, där omsättningen ökat med 25 procent sedan helåret 2013, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.
– Vi strävar efter att ständigt utvecklas. Under det kommande året expanderar Mood Stockholm till nästa kvarter. Det känns roligt att kunna växa samma år som vi fyller fem år. Besökare till Mood Stockholm kommer framöver kunna ta del av spännande matupplevelser längs långa stråk av den populära gågatan. Samtidigt välkomnar vi även tillskott på butikssidan, där bland annat Urban Outfitters flyttar in, säger Annika Ljungberg.
År 2009 beslutade AMF Fastigheter att modernisera Salénhuset. Mood Stockholm invigdes i mars 2012 och Salénhuset gick från en död plats till ett spännande och nytänkande område i city. Konceptet Mood Stockholm var före sin tid; en handelsplats som bygger på upplevelser från bra mat och restauranger.
– Vi ville sätta maten i fokus och låta besökarens upplevelse börja därifrån. Nu öppnar även 1889, ett helt nytt pizzakoncept, fast-fine, som kombinerar högklassig inredning och miljö med pizzakulturen under ett och samma tak, säger Annika Ljungberg.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.