Det är inte första gången BoKlok-konceptet går på export. Sedan starten 1996 har BoKlok byggt 4 000 bostäder, på cirka 120 platser i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Storbritannien.
- Vi tar med oss erfarenheter från 4 000 BoKlok-bostäder, Skanskas byggmetoder och Ikeas inredningslösningar från Sverige. Kunder i Tyskland har genom fokusgrupper gett oss råd om hur vi bör anpassa den svenska produkten. Därefter har vi tillsammans med en tysk arkitekt utformat BoKlok-bostäderna. Priset på BoKlok-hemmen blir så lågt att vår målgrupp har råd att bo där och ändå ha pengar över till annat, säger Ewa Magnusson, marknadschef på BoKlok AB.
Presenteras av Technogym
Karriär Från musikbranschen till Norrlands största fastighetsbolag. Mia Forsgren har en lång erfarenhet inom kommunikationsarbete, men snart lämnar hon den resa som hon och Diös har gjort det senaste decenniet. För Fastighetssverige berättar hon om tipsen ett växande fastighetsbolag bör ha med sig i att bygga sitt varumärke.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.