Image

Skärholmen blir SKHLM – The Capital of Shopping

HANDEL Skärholmen Centrum byter logga och namn inför nyinvigningen den 4 september. Det nya namnet blir SKHLM – The Capital of Shopping. SKHLM ska uttalas Skärholmen…
Publicerad den 22 Maj 2008

Skärholmen, som har genomgått en stor förvandling under en lång tid, börjar nu färdigställas. Nya ytor öppnas successivt upp och fylls snabbt med nya butiker. När den omfattande ombyggnationen är klar i september förväntas antalet butiker ha ökat från ungefär 130 stycken till 200 stycken och antalet besökare beräknas bli uppemot 14 miljoner per år.

En rad nya varumärken för SKHLM har redan öppnat butiker i centrumet. Limited Too öppnade sin första europeiska butik i mars, Top Shop, Oasis, Warehouse, Taf och Triumph är några andra av koncepten som redan nu har etablerat sig i gallerian.

Vid den stora invigningen den 4 september kommer centrumet att ståta med det nya namnet SKHLM, vilket valdes i samråd mellan fastighetsförvaltaren EFM Sverige AB och hyresgästerna. Alla parter är mycket nöjda med valet av det nya namnet.

– SKHLM – The Capital of Shopping, förmedlar ett modernt och starkt uttryck och har en mycket tydlig koppling till destinationen Skärholmen, som vi tycker har ett samhälleligt och historiskt värde. Namnet pekar tydligt framåt och visar vilka vi är och vad vi har att erbjuda med vårt stora utbud och vår moderna design, säger Katja Bolander, marknadsansvarig för Skärholmens centrum.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige