Det brinner 24 000 gånger per år i svenska hem. Var tredje brand upptäcks inte i tid. I flerfamiljshus saknar 20 procent fungerande brandvarnare, och traditionella brandvarnare gör ingen nytta om den boende inte är hemma. Med uppkopplat brandskydd och ny teknik kan kan både liv och fastighet räddas.
United Eyes AB är det svenska bolaget bakom Tryva. I Tryva renodlas nu verksamheten för B2B, som vänder sig till fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Varumärket Safeland lever vidare till konsumentmarknaden som en stark utmanare för hemlarm.
– Med ett nytt namn och två separata varumärken får både Tryva och Safeland bästa möjliga förutsättningar att växa och utvecklas. Våra lösningar räddar liv och det är otroligt viktigt att vi kan möta våra olika kunders behov, säger Moa Göransdotter, Marknadschef på United Eyes.
Tryva lanserar också en egen app. Appen effektiviserar det Systematiska Brandskyddsarbetet SBA och ger boende och förvaltare möjlighet att enkelt ta emot larm med platsinformation om en brandvarnare eller vattenlarm i huset aktiveras.
Presenteras av Pattern Geographic
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.