– Det är här man möter sina kunder. Nya Boendet blir den självklara marknadsförings- och säljkanalen för alla bostadsutvecklare, säger Monika Pirslin, som har utvecklat tjänsten tillsammans med Edison Donnius.
Nya Boendet, som blir tillgänglig genom både app och webbplats, presenterar bostadsutvecklarnas egen information. Här finns naturligtvis bilder, ritningar och priser. Men det är även möjligt att lyfta presentationen ytterligare med teknik som inspirerar, till exempel VR-, AR- och AI-tjänster såsom virtuella visningar, solstudier, inredningsval, bevakningstjänster och annat som underlättar bostadssökarens beslut.
– Den som söker bostad prioriterar läge, pris och utformning, mindre viktigt är vem som säljer. Eftersom den bostadssökande utgår ifrån sitt önskade läge och vill se vad marknaden erbjuder lokalt är tjänsten attraktiv för alla bostadsutvecklare, stora som små. Då gäller det att presentera bostäderna på ett ställe där alla hittar dem. Därför finns Nya Boendet, säger Monika Pirslin.
Bättre information och kontakt mellan säljare/bostadsutvecklare och köpare kan alltså bidra till att hela processen från planering till inflyttning snabbas upp. Den bilden delas även av branschföreträdare.
– Nya Boendet ger marknaden en välbehövlig injektion som gör att vi lite snabbare kan ta oss ur det svåra marknadsläget. Det är positivt för konsumenterna att de kan se bredden i nyproduktionen. Och när mer är samlat på samma ställe blir det också lättare att jämföra och se vad marknaden har att erbjuda, säger Caroline Szyber, tidigare riksdagsledamot och numera vd på Visionsbyggande AB, som arbetar med rådgivning inom bostads- och byggfrågor.
Nya Boendet öppnar i slutet av mars i Stockholm och Uppsala. Innan årets slut ska tjänsten vara rikstäckande.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.