Örebrobostäder har anmälts till Diskrimineringsombudsmannen, DO, av en hyresgäst.
Hyresgästen menar att bolaget har undvikit att kontakta honom angående ett fel i lägenheten.
Bolaget hade ringt till hyresgästen - men hyresgästen är döv.
Enligt anmälan ska Örebrobostäder ha informerats om att mannen var döv, och att han ska kontaktas med sms, skriver Hem & Hyra.
Men Ö-bo ska ha ringt honom för att informera om mögel i bostaden.
I anmälan står det, enligt Hem & Hyra: \"De anställda har förmodligen tyckt att det skulle ha varit för besvärligt att ta kontakt med en döv person, och därmed har de låtit bli, och i och med det har de till och med riskerat NN:s hälsa.\"
Den anmälde tycker att det är kränkande och nedlåtande mot en döv att inte få bemötas utifrån sina förutsättningar.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.