Julas expansion på den svenska marknaden fortätter, även i lite tuffare tider. Det nya varuhuset i Karlskoga blir Julas fjärde i Värmland. Det nya varuhuset tar plats i en före detta padelhall.
– Expansion är viktigt för Jula. Vi vill vara med och skapa framtidens fysiska handelsområden och arbetar utifrån långsiktighet. Att vi fortsätter att etablera varuhus och utveckla handeln för våra kunder visar på en styrka i Julas organisation och erbjudande, säger Michael Gustafsson, country manager Jula Sverige.
Varuhuset i Karlskoga blir cirka 2 500 kvadratmeter stort med ett produktsortiment på runt 15 000 produkter. Ett 20-tal medarbetare kommer att rekryteras till det nya varuhuset.
Presenteras av CDVI
Bolag Transaktionsmarknaden i Norden är den svagaste på ett decennium och någon särskilt stor ljusning väntar sig inte Colliers under det avslutande kvartalet, även om de väntar sig att det blir det starkaste på året och att ungefär tio miljarder euro ska omsättas fram till årsskiftet. För Fastighetsmarknaden som helhet dröjer det innan återhämtningen är här, först ska börsen och sedan obligationsmarknaden rätta till sig, det berättade Colliers nordiska vd Bård Bjølgerud under bolagets senaste Nordic Outlook-presentation.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.