Image

Stockholm får nytt mässområde

Stockholm Maskinexpo har köpt Skepptuna Golfbana med 63 hektar mark, och skapar ett nytt område för utomhusmässor. Namnet blir Stoxa - Stockholm Outdoor Exhibition Area- och målsättningen är att detta ska bli norra Europas vackraste mässområde.
Publicerad den 20 Maj 2011
Stockholm Outdoor Exhibition Area, så lyder namnet på Maskinexpos nya mässområde. Bild: Maskinexpo. Bild: Maskinexpo
Stockholm Outdoor Exhibition Area, så lyder namnet på Maskinexpos nya mässområde. Bild: Maskinexpo.

De 630 000 kvadratmeterna består av bland annat böljande landskap med björkdungar, gräsytor och dammar.
- Vi är glada att Maskinexpo beslutat sig för att flytta sin verksamhet till Sigtuna kommun och kan i och med detta ytterligare förstärka antalet arbetstillfällen. Det här visar att man tillsammans med starka företag kan etablera arbetstillfällen som ger utvecklingsmöjligheter även för andra näringsidkare, säger Bosse Andersson (C), kommunalråd i Sigtuna kommun.

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Hon leder nytt bolag i Ebab-koncernen

Bolag Sedan den 1 januari är det Ellinor Olsson som axlat rollen som tillförordnad vd för Ebab-koncernens nya satsning, det nya bolaget Ebab Eko Optima. Bolaget siktar in sig på specialisttjänster inom kalkyl, energi och hållbarhet.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige