Den absoluta majoriteten, 97 procent av de tillfrågade, anser att det är viktigt att den tilltänkta bostaden har en balkong eller uteplats. Hela tre av fyra anger till och med att det är helt avgörande för ett eventuellt köp av bostad.
– Under sommarhalvåret ökar umgänget med vänner och familj och balkongen blir ett extra rum för umgänge. Man vill kunna ta tillvara på det fina vädret och exempelvis äta tillsammans ute på balkongen. Vi märker av ett stort intresse för objekt med spektakulära balkonger, som exempelvis vid projekten Fredriksdal och Västermalmsterassen i Stockholm, förklarar Ilona Hobor, Consumer Insight Manager på Skanska Nya Hem.
Skanska är ett av världens ledande bygg-, fastighets- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder vi konkurrenskraftiga lösningar. Med våra värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar vi till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna.
I Sverige har företaget cirka 9 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2020 till drygt 42 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2020 cirka 2.300 nya hem.
Skanska Kommersiell U...
Läs mer om Skanska Commercial Development Nordic på Branschguiden
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.