Det blir premiär i Norden både för Nike och brittiska JD. Dessutom storsatsar de välkända kedjorna Stadium, Intersport och Naturkompaniet såväl som de starka varumärkena Adidas, Sats, Björn Borg, Footlocker och Peak Performance.
Med ett unikt läge några minuter från Stockholm city, 230 butiker och restauranger fördelade på 100,000 kvadratmeter och Sveriges första kommersiella Imax-biograf, blir Mall of Scandinavia en storslagen plats för såväl shopping, inspiration och service, som nöjen, mat- och restaurangupplevelser. Ambitionen kring utbudet är att erbjuda både bredd och hög kvalitet. Varumärken har valts ut med omsorg för att möta kundernas behov och skapa en inspirerande plats. Inom området sport erbjuds de ledande varumärkena inom såväl sportmode som aktiv fritid.
Som tidigare presenterats återfinns både välkända kedjor såsom Stadium och Intersport och specialister i form av Footlocker och Naturkompaniet. Sats etablerar en anläggning på över 2 200 kvadratmeter med ett modernt och innovativt produktutbud som riktar sig mot träning, sport och upplevelse. Björn Borg och Peak Performance är ytterligare exempel på starka varumärken som valt att satsa i centrumet.
Bland de nytillkomna aktörerna återfinns två av världens mest välkända varumärken, Nike och Adidas. Nike etablerar sin första butik i Norden, en butik på över 500 kvadratmeter, där man lagt extra fokus på segmenten fitness och löpning. Adidas öppnar en cirka 460 kvadratmeter stor butik som erbjuder skor, kläder och accessoarer för män, kvinnor och barn från både Originals och Sports Performance.
En nyhet är även den brittiska sportkedjan JD, ett av flera varumärken som i och med etableringen i Mall of Scandinavia också tar klivet in på den nordiska marknaden. Butiken i Mall of Scandinavia är cirka 480 kvadratmeter och butikskonceptet innehåller bland annat spännande interaktiva delar som en digital vägg med fokus på sociala medier.
När Mall of Scandinavia slår upp portarna i november blir det även premiär i Norden för Oakley. Butiken erbjuder bland annat solglasögon, goggles, modekläder, accessoarer samt sportkonfektion inom bland annat golf och vintersport. Holländska Gaastra öppnar sin första butik i Stockholm, den andra i Sverige. Det anrika varumärket grundades redan 1897, verksamheten fokuserade då på segelmakeri. Idag erbjuds både funktionskläder och skor för den professionelle seglaren och en kollektion som tar sin utgångspunkt i den maritima livsstilen.
– Att erbjuda starka varumärken inom alla segment är en grundläggande del i vår ambition med Mall of Scandinavia, nu visar vi att även sport och sportmode är välrepresenterat, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco. Genom det fantastiska utbudet, och med Sveriges nationalarena alldeles intill, tar Mall of Scandinavia en av huvudrollerna inom svensk sport, menar Lars-Åke Tollemark.
Sport och sportmode i Mall of Scandinavia:
Adidas
Björn Borg
Footlocker
Gaastra
Intersport
Oakley
JD
Peak Performance
Naturkompaniet
SATS
Nike
Stadium
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av CDVI
Ekonomi/Finansiering Fondförvaltaren Peter Norhammar tipsar om tre fastighetsaktier att ge bort i julklapp, där bland annat en storspelare inom logistik borde finnas med på önskelistan. Dessutom blickar han tillbaka på det volatila året och spanar om förväntningarna på fastighetsbörsen under 2025.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.