På en yta om 100,000 kvadratmeter kommer 230 butiker och restauranger att erbjuda kunderna ett brett butiksutbud med spjutspetsar såsom COS, River Island, & Other Stories, Disney Store, Åhléns nya citykoncept, Nordens första IMAX-biograf och Stockholms största restaurangkluster. När Mall of Scandinavia slår upp portarna i höst är det med ett brett utbud av starka koncept.
Nu får Norden en shoppingdestination av internationell standard, något som tidigare saknats. En nyckelperson i organisationen är centrumchefen, som Unibail-Rodamco valt att hämta från de egna leden.
Lena Rune har en civilekonomexamen med inriktning marknadsföring från Handelshögskolan i Stockholm. Hon kommer närmast från en roll som marknadschef på Unibail-Rodamco, där hon haft ett övergripande ansvar för bolagets nordiska köpcentrum. Erfarenheten av branschen är stor och hon har haft flera positioner inom koncernen där hon började 2009, då som marknadsansvarig för Nacka Forum och därefter som digitalt ansvarig för Norden.
– Det är oerhört spännande att vara en del av denna stora satsning, säger Lena Rune, Centrumchef för Mall of Scandinavia. Vi arbetar hårt för att våra besökare ska få en fantastisk upplevelse när vi slår upp portarna den 12 november, säger Lena Rune.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.