Lidls fastighetsavdelning, som ansvarar för nyetablering, byggnation och förvaltning av Lidls 168 butiker, behöver förstärkning av nyckelpersoner på regionkontoren i Malmö/Göteborg, Örebro och Stockholm för att fortsätta växa. Och det är många saker som ska uträttas framöver. Därför ska antalet anställda öka med nära 50 procent runt om i landet.
Lidl Sverige möter flera olika utmaningar de kommande åren när butikerna ska bli fler, befintliga butiksnätet uppgraderas och både ett nytt centrallager samt ett huvudkontor står på listan att bocka av. För att klara detta storrekryterar nu Lidl Sverige personer inom fastighetsbranschen.
- Vår utmaning är att hitta nya lägen för etablering när Lidl fortsätter en framgångsrik expansion i Sverige. Målet är att öppna 5-7 butiker varje år de kommande åren. Samtidigt planerar och genomför vi stora ombyggnationer av existerande butiker för att skapa en bättre kundupplevelse. Det är fantastiskt roligt att dessa satsningar innebär att vi behöver bli fler som arbetar med etablering, byggnation och förvaltning, säger Johan Augustsson, fastighetsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl söker nu chefer för teknisk förvaltning, byggprojektledare, etablerare/fastighetsutvecklare, fastighetschef och fastighetsassistenter till kontoren i Göteborg, Örebro och Stockholm. Rekryteringarna sker främst via rekryteringsfirman Hays som har fått uppdraget att hitta de rätta personerna för Lidl.
På Lidls fastighetssida arbetar man med helhetsansvar. Från etablering och under hela butikens livscykel. Något som ger bra erfarenheter men som också kräver sina personer.
- Vi söker de bästa inom fastighetsförvaltning, etablering och byggnation. Lidl erbjuder bra karriärmöjligheter, även internationellt. Vi gillar att få våra medarbetare att växa. Hos oss ges ett helhetsansvar i projekten, till skillnad från många andra i fastighetssektorn där ansvaret är mer nischat, säger Johan Augustsson.
Lidl har även arbetat fram en ny butikstyp som är en rejäl skillnad mot den tidigare varianten. Miljö, öppenhet och kvalitet är några av ledorden i arbetet att ta fram den nya typen. Lidl vill certifiera byggnaden med Breeam och siktar på nivån Outstanding.
- Den nya butikstypen är en rolig utmaning för organisationen. Det känns mycket positivt med en tydlig miljökoppling, exempelvis en mycket låg energiförbrukning, laddstolpar för elbilar och solceller, säger Johan Augustsson.
Butikstypen är en viktig satsning för Lidl Sverige och kommer användas i nyproduktionerna framöver men även flera befintliga butiker är aktuella att ersättas med den nya typen.
- Det ger många utmaningar för oss men det är också det roliga med den här utrullningen. Jag tror många kommer lockas av erfarenheterna och möjligheterna det här ger. För oss är det viktigt att ge ansvar och låta våra medarbetare växa, säger Johan Augustsson.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.