Efter sju veckor öppet har Kongahälla Center haft sin första miljon besökare vilket är en första tydlig indikation på att konceptet är väl mottaget på marknaden. Det är i dagsläget för tidigt att göra en helårsprognos för 2019 men besöksantalet ligger klart över målen satta för perioden.
Kongahälla Center har också fått mycket positiva utlåtanden av besökarna vilket är det viktigaste betyget. Utöver det har branschen särskilt uppmärksammat den väl avvägda mixen med butiker, F&B, vård, hälsa och entertainment. Noggrannheten på detaljlösningar såsom toaletter och familjelounge har också kommenterats av många och är ett tydligt kännetecken för konceptarbetet med Kongahälla Center.
– Vi fick en väldigt bra start med höga besökarantal under invigningshelgen och det har fortsatt med bra besöksvolymer sedan dess. Vi har också fått en bra spridning över veckans dagar vilket är ett gott tecken och bekräftar styrkan och bredden i vårt koncept. säger Erik Fischer, vd på Adapta Fastigheter.
Lojalitetsprogrammet Kongahälla Friends har utvecklats tillsammans med GoLoyal som ligger långt framme i den tekniska utvecklingen. Lösningen har ett tydligt konsumentfokus och är utformat i en app med flera nyttiga fördelar för regelbundna besökare. En grundläggande idé är att på ett enkelt och tydligt sätt belöna dem som regelbundet kommer till Kongahälla Center och som väljer att göra sina inköp i butikerna. Sedan öppning har över 11 000 medlemmar registrerat sig.
– Vi valde att satsa på ett lojalitetsprogram som ger tydlig nytta för våra besökare och kunder och det har vi nu fått bekräftat genom antalet registrerade medlemmar. Vi ligger långt över våra satta mål och kommer nu att höja ambitionen ytterligare under 2019, säger Albert Aguilar, centrumchef på Kongahälla Center.
Kongahälla Center ägs till lika delar av Adapta Fastigheter och Alecta.
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.