Örebrobostäder har anmälts till Diskrimineringsombudsmannen, DO, av en hyresgäst.
Hyresgästen menar att bolaget har undvikit att kontakta honom angående ett fel i lägenheten.
Bolaget hade ringt till hyresgästen - men hyresgästen är döv.
Enligt anmälan ska Örebrobostäder ha informerats om att mannen var döv, och att han ska kontaktas med sms, skriver Hem & Hyra.
Men Ö-bo ska ha ringt honom för att informera om mögel i bostaden.
I anmälan står det, enligt Hem & Hyra: \"De anställda har förmodligen tyckt att det skulle ha varit för besvärligt att ta kontakt med en döv person, och därmed har de låtit bli, och i och med det har de till och med riskerat NN:s hälsa.\"
Den anmälde tycker att det är kränkande och nedlåtande mot en döv att inte få bemötas utifrån sina förutsättningar.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.