Julas expansion på den svenska marknaden fortätter, även i lite tuffare tider. Det nya varuhuset i Karlskoga blir Julas fjärde i Värmland. Det nya varuhuset tar plats i en före detta padelhall.
– Expansion är viktigt för Jula. Vi vill vara med och skapa framtidens fysiska handelsområden och arbetar utifrån långsiktighet. Att vi fortsätter att etablera varuhus och utveckla handeln för våra kunder visar på en styrka i Julas organisation och erbjudande, säger Michael Gustafsson, country manager Jula Sverige.
Varuhuset i Karlskoga blir cirka 2 500 kvadratmeter stort med ett produktsortiment på runt 15 000 produkter. Ett 20-tal medarbetare kommer att rekryteras till det nya varuhuset.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs svenska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.