Bolaget inför även en ny logotyp.
Att förkorta namnet förtydligar att JLL är ett globalt företag med närvaro på flera marknader, med bred expertis som tillämpas i form av en rad olika tjänster. Det representerar också en anpassning till olika kommunikationsstilar i olika länder, språk och kanaler. Framförallt belyser namnbytet den ökade användningen av digitala kanaler, menar bolaget.
- Även om vi byter namn kvarstår vår grundmurade känsla för samarbete, integritet och vårt mål att leverera verkligt värde till våra kunder. JLL är lätt att uttala, minnas och väldigt visuellt gångbart var i världen vi än hjälper klienter, säger Charles Doyle, marknads- och kommunikationschef på JLL.
- Namnet JLL och den nya logotypen kommer att aktiveras globalt under de kommande två åren. Företagets juridiska namn (Jones Lang Lasalle Incorporated) och namnet på dess helägda dotterbolag (Lasalle Investment Management) förblir oförändrade.
JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 94 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. I Sverige har vi kontor i ...
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av WeOffice
Presenteras av CDVI
Bygg/Arkitektur Hur vill branschen bidra till att minska ledtiderna och vilka incitament saknas för att det hos kommunerna? Den frågan fick Henrik Orrsjö, regionchef, JM Ulrika Nyström, affärsområdeschef Bostad, Riksbyggen och Eva Torberger, vice vd, Skanska Sverige svara på.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.