- Vi vill lyfta fram hyresrätten som en mycket bra boendeform. Vi vill också uppmärksamma de kommunala bostadsföretagen som gör ett fantastiskt arbete för att produktutveckla den vidare, säger Kurt Eliasson, vd på Sabo.
Reklamkampanjen för hyresrätten sjösätts i dag, 20 april, och pågår under hela det innevarande året. Kampanjen, en klassisk profilkampanj, kommer att synas dels i tryckt media, dels på webben. Den riktar sig å ena sidan till befintliga hyresgäster de redan frälsta å andra sidan till de med en mer ljummen inställning till hyresrätten som upplåtelseform.
- En viktig målgrupp för oss är ungdomarna. Vi hoppas kunna nå dem via webben där de både kan lära sig mer om hyresrätten och om den svenska bostadsmarknaden. Besökarna på vår kampanjsajt kan tycka till om hyresrätten som boendeform. De kan också delta i en tävling och med lite tur och skicklighet vinna exempelvis en fri månadshyra, avslutar Kurt Eliasson.
Initiativtagare till hyresrättskampanjen är branschorganisationen Sabo med cirka 300 kommunala bostadsbolag som medlemmar. Medlemsföretagen kan delta i kampanjen genom att kampanjen är lokalt anpassad med de lokala vd:arna som avsändare.
- Det känns viktigt att vara med i kampanjen, eftersom det just nu pågår en intressant diskussion om hyresrätten. Alla tycker att den är viktig men åsikterna om dess villkor går isär, säger Bertil Rignäs, vd på Bostadsbolaget i Göteborg.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.