Jones Lang LaSalle, som förvaltar den nya kontorsfastigheten Waterfront Building, har under vintern genomfört en upphandling av servicetjänsterna. Som partner för att organisera och leverera alla tjänster har Jones Lang LaSalle valt Hestia.
Uppdraget omfattar driften av den tekniskt komplicerade fastigheten på Klarabergsviadukten i centrala Stockholm, men även tjänster som reception, bevakning, städning och kontorsservice i byggnaden.
- I vår upphandling sökte vi en partner som dels kunde hantera den tekniska komplexiteten i fastigheten, dels kunde ta ansvar för att fylla byggnaden med de servicetjänster som våra hyresgäster efterfrågar. Med tanke på det så var Hestia ett naturligt val, säger Graham Howat, chef för Aktiv Förvaltning på Jones Lang LaSalle.
- Det här är väldigt roligt, dels för att Waterfront är mycket avancerat rent tekniskt, dels för att vi nu kan leverera ett komplett servicepaket även till byggnadens hyresgäster. Att vara en partner till Jones Lang LaSalle kommer också att utveckla våra tjänster under de närmaste åren, säger Gunnar Isaksson, vd Hestia Fastighetsförvaltning.
Hestia har idag drift och förvaltningsuppdrag på 20 orter från Ystad till Ãstersund i Sverige samt på Jylland och Själland i Danmark. Bland Hestias kunder finns bland annat bokförlaget Natur & Kultur, Norgani Hotels, Danske Bank och den amerikanska banken JP Morgan.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.