Globen stärker genom samarbetet sin ställning som ledande arena i Sverige och övriga Skandinavien.
Med samarbetet vill Ericsson markera att Stockholm är företagets hemstad samtidigt som man bidrar till en arena i världsklass. Ericsson bjöd in hela landet till att föreslå Globens nya officiella namn. Sammanlagt kom över 300 förslag in via Ericssons webbsida och valet föll på Ericsson Globe.
Både Stockholm Globe Arenas och Ericsson ser stora möjligheter i att tillsammans kunna göra Ericsson Globe till framtidens arena.
- Ericsson har arbetat med interaktiva och multimediala arenalösningar i andra delar av världen, allt från kommunikationslösningar inne i arenorna till att skapa möjlighet för besökaren att se repriser direkt i mobilen, säger Henry Sténson, informationsdirektör på Ericsson. Med olika mobila lösningar hoppas vi kunna bidra till att göra besöket i Ericsson Globe till en oförglömlig upplevelse.
- Tillsammans med Ericsson stärker vi vår konkurrenskraft och kommer kunna fortsätta att skapa minnen för livet för besökare i alla åldrar. Det är viktigt för att positionera Stockholm som en evenemangsstad i världsklass, säger Ninna Engberg, vd för Stockholm Globe Arenas. Vi fortsätter resan mot att skapa framtidens arena och mötesplats.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.