Club XPRS vänder sig till hela familjen och kommer att bli en ny svensk lågprisdestination inom mode och hemtextil. Förutom de mycket låga priserna karaktäriseras konceptet av uppdaterade basplagg i många färger.
Bakom det nya konceptet står Victor Appelqvist, som länge har arbetat i det framgångsrika familjeföretaget Gina Tricot där han haft en central roll, bland annat som marknadsdirektör.
- Club XPRS kommer att erbjuda kläder, accessoarer och hemtextil, helt under eget varumärke och till marknadens lägsta priser, säger Victor Appelqvist grundare och vd på Club XPRS.
JLL Retail Agency har anlitats för etableringen av konceptet som initialt kommer ske i Sveriges externhandelsområden. Den första Club XPRS-butiken beräknas öppna under våren 2016 för att sedan följas av flertalet etableringar under året.
- Club XPRS kommer att tillföra ett nytt inslag till svenska handelsplatser. Det känns spännande att få arbeta med att etablera ett varumärke som kommer att välkomnas av både fastighetsägare och konsumenter, säger Martin Lindgren chef för JLL Retail Agency.
JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 94 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. I Sverige har vi kontor i ...
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.