Nu när restriktionerna lättar i pandemins spår ser flera initiativ för framtidens handel dagens ljus. Elgigantens kommande etablering ska stärka shoppingupplevelsen inom gaming, telekom, smarta hem-produkter, hushåll och underhållning och går i linje med utvecklingen av nya Gallerian som erbjuder ett brett utbud av upplevelser, restauranger och shopping under ett tak.
– Med den här flaggskeppssatsningen från Elgiganten är vi glada att kunna erbjuda våra kunder en spännande och förbättrad shoppingupplevelse inom segmentet teknik och smarta hem. Vi ser fram emot att välkomna våra besökare till en ny shoppingupplevelse och destination i början av 2022, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian.
Elgigantens nya flaggskeppsbutik kommer att ha en egen entré från gatuplan i korsningen Regeringsgatan Hamngatan samt ytterligare en entré i Gallerian. Merparten av butiksytorna återfinns på plan 4, en våning upp från gatuplanet. Den nya butiken bygger på ett helt nytt koncept som integrerar det digitala och analoga och kommer att erbjuda spännande lösningar både för privatkonsumenter och företag.
– Det här är en otroligt viktig etablering för oss. Vi kommer att finnas i ett unikt läge i hjärtat av Stockholm och ha ett nytt koncept som du inte hittar någon annanstans i Sverige. Kundernas beteende och behov utvecklas och det är viktigt att vi anpassar oss efter det. Vår framgång baseras till stor del på att vi finns lättillgängliga för våra kunder och kan erbjuda snabb service och en bra upplevelse. Den här etableringen i Gallerian möjliggör det, säger Niclas Eriksson, vd för Elgiganten.
Elgiganten ser fortsatt att de fysiska butikerna fyller en väldigt viktig funktion för kunderna. Kombinationen av den analoga butiksmiljön och den digitala och uppkopplade världen möjliggör ett bredare sortiment och en mer flexibel kundupplevelse. Förutom att klämma och känna kommer kunderna till exempel att kunna koppla upp och testa produkterna i miljöer som känns mer som hemma.
Samtliga avdelningar har utvecklats med helt nya lösningar när det kommer till gaming, smarta hem-produkter, hushåll och underhållning. I tillägg får telekomavdelningen ett helt eget våningsplan och sortimentet utökas. Tjänsteutbudet breddas ytterligare och kombineras med smarta och mer hållbara alternativ.
Elgigantens nya flaggskeppsbutik öppnar i början av 2022.
Presenteras av Quandify
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.