Utvecklingen av laddplatser för elbilar ligger inom ramen för Diös hållbarhetsplan och strategi kring stadsutveckling. Laddstationerna kommer att vara förberedda för semisnabb laddning på 22 kW varav de flesta kommer att installeras vid kommersiella lokaler och kunna användas av anställda och besökare. Förutom satsningen på laddstationer kommer Diös, också med start under hösten, att byta ut hela bilparken för sina servicebilar till 100 procent elbilar.
– Att bidra till fler möjligheter för laddning av elbilar är del av vår strategi kring hållbar stadsutveckling. Våra beteenden förändras och utvecklingen av elbilar går snabbt, vilket leder till att efterfrågan på laddstationer har ökat snabbt både bland hyresgäster och medarbetare. Det skapar nya förutsättningar och ger oss nya möjligheter att utveckla våra städer. Vattenfall har en bred kompetens inom laddlösningar och vi har haft ett bra samarbete när det gäller de olika behov som vi och våra hyresgäster har, säger Kristina Grahn Persson, hållbarhetschef, Diös.
– Vi är otroligt stolta över samarbetet med Diös, som visar att våra produkter och tjänster och vår kompetens passar fastighetssegmentet bra. Att utbyggnaden dessutom sker i regioner som hittills inte kunnat erbjuda så mycket elbilsladdning känns extremt bra. Vi vill att hela Sverige ska kunna ladda enkelt och säkert, säger Susanna Hurtig, chef, Vattenfall E-mobility Norden.
Presenteras av Aros Kapital
Bolag Problemen var större än vad man först trodde. Det är anledningen som uppges nu när ägaren, sen knappt en månad tillbaka, Mutares ansöker om konkurs för Serneke Sverige. Miikka Suominen som är både tillförordnad vd och styrelsens ordförande säger att bolagets ekonomiska situation hade försämrats avsevärt under de föregående månaderna, vilket nu leder vägen mot en konkurs för Ola Sernekes livsverk.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.