Image

De har Sveriges nöjdaste köpcentrumkunder

TäVLING För tredje året i rad visar Centrumbarometern, som mäter kundnöjdheten i köpcentrum, att Väla Centrum utanför Helsingborg har Sveriges nöjdaste kunder. Undersökningen genomfördes av CFI Group under augusti och september 2010 och baseras på intervjuer med cirka 650 butikshyresgäster i 25 köpcentrum runt om i Sverige.
Publicerad den 20 Oktober 2010

Med ett index på 82 toppar Väla Centrum barometerns resultatlista för tredje året i rad. Undersökningens totala snittindex är 66. Diligentias köpcentrum sammanlagt överträffade branschsnittet med fem enheter och fick 71.

- Väla är ett exempel på att när man arbetar med sina resultat och omsätter dem i praktiken så ger det resultat. Att Väla återigen bevisat att de är i en klass för sig har dessutom skett samtidigt som en större om- och tillbyggnad av centrumet pågår, säger Sofie Sagfossen, ansvarig för Centrumbarometern på CFI Group.

Flera av marknadens större köpcentrumägare deltar i Centrumbarometern, förutom Diligentia bland annat även Citycon, Alecta och NIAM.

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Du är aldrig bättre än din senaste affär"

Bolag Neobo stärker upp i toppen av bolaget genom rekryteringen av Ali Ali som ny transaktionschef. För Fastighetssverige berättar han vad som lockade med att ansluta till Neobo, om sin snabba karriärsutveckling, om tiden på Rikshem, om sin syn på transaktionsmarknaden för bostäder samt om vilken nytta han har av sin karriär som fotbollsdomare.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige