- Vi är stolta över resultatet. Det visar på vår ambition att vara ett kund- och serviceorienterat bolag. Undersökningen är viktig för att vi ska kunna utvecklas och bli ännu bättre på att möta våra kunders behov, säger Ivo Stopner, vd på Hufvudstaden.
I Fastighetsbarometern har 2 200 lokalhyresgäster hos de största fastighetsbolagen i landet intervjuats. Fastighetsbarometern undersöker hur nöjda hyresgästerna är med lokalerna och servicen från fastighetsägaren och presenteras i form av ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på en hundragradig skala.
– Flera av de deltagande bolagen i Fastighetsbarometern har höjt sina betyg. Betygen ökar som ett resultat av att bolagen jobbat med de områden som starkast påverkar kundnöjdheten, nämligen image, service, förmåga att anpassa lokalerna efter hyresgästens önskemål samt hur fastighetsägaren hanterar felanmälningar säger Johan Welén, projektledare för Fastighetsbarometern på CFI Group.
Hufvudstaden, som har deltagit i undersökningen sedan starten 1997, har i år de nöjdaste kontorshyresgästerna. Bolaget fick ett Nöjd-Kund-Index på 81. På andra plats placerade sig fjolårets vinnare Norrporten med ett NKI på 80 och på tredjeplatsen kom SKL Fastigheter & Service med ett NKI på 79 (deltar för första gången). Årets största NKI-förbättring fick Tjänstepensionsbolaget Alecta i samarbete med Newsec Asset Management. De ökade sitt NKI med fem enheter sedan förra året.
– Bra förvaltningskvalitet är det som prioriteras högst av hyresgästerna och Fastighetsbarometerns Nöjd-Kund-Index är därför ett viktigt verktyg för att mäta förvaltningskvalitet och kunna vidta förbättringar, säger Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna Sverige.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.